onsdag 7. september 2011

Huset på Hella

God morgen til dere alle.  
Nå kommer det bilder av det lille røde huset vi har kjøpt. Slik jeg har forstått heter plassen fra gammelt av Hella, og jeg syntes det var  koselig å kalle huset for "Huset på Hella". 


Huset ligger på andre siden av vegen til mine besteforeldre, så jeg har alltid syns dette huset er veldig koselig. Når sant skal sies så var vi å såg på det i fjor sommer, men min kjære rygget nesten ut igjen av døren. Han var veldig klar på at han ikke orket å begynne på et slikt prosjekt, så vi snakket ikke så mye mer om det. Nå ett år etter fant jeg huset på finn.no, og vi bestemte oss for at her ville vi bo. Pappa har tatt over huset til mine besteforeldre så vi har barnevakt rett over veien om vi skulle trenge det, det er 5 min å gå til sentrum (selv om dette ikke er så stort og kun består av to butikker og litt annet diverse), og sist men ikke minst, barnehagen ligger rett ved siden av huset - bokstavlig talt.

Tomten er på 800 kvadrat, og hagen krever mye arbeid før den blir slik vi ønsker det. Er i grunnen litt glad for at vi går høst og vinter i møte, slik at jeg får god tid til å tenke ut og planlegge hagen. Jeg vil gjerne at den skal være anvenlig både for store og små, men også idyllisk. Per i dag har vi både plommetre og ripsbær i hagen - og vakrest av alt et gammelt rosetre. 


Siden vi tok over huset 1. august, og de som eigde det før skulle tømme det til 1. september, er det begrenset hva vi har fått gjort med hus, garasje og tomt til nå. Vi har så vidt begynt på garasjen. Denne ble bygget i 2003, men er ikke helt ferdig - det mangler takrenner og diverse annet. En fin jobb for min kjære. Vi har begynt å male garasjen, men ble desverre ikke helt ferdige før regnet kom. Der gjenstår 2 strøk på porten og en vegg - men det springer vel ikke fra oss :) Fargen vi har valgt er sementgrå på vegger, og eggehvit på lister og garasjeport. Resultatet av det som er ferdig ble utrolig bra.

Og for ikke å snakke om utsikten vi har fra huset: 


Ønsker alle en nydelig høstdag.

Klem fra Linn Therese


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar