tirsdag 6. september 2011

BoligDrøm

Endelig er det kommet en ny utgave av bladet BoligDrøm i butikkene. Det skal nytes med en kopp te, under et teppe og knitring fra ovnen. MEN først skal jeg bli ferdig med prosjektet jeg holder på med - rydde, sortere og kaste prosjektet. Vi bor i kjellerleiligheten til mine svigerforeldre, og har alt for mye ting på alt for liten plass. Dette har resultert i at jeg kionstant går med en følelse av kaos i hjemmet - så da var det bare å brette opp armene og begynne.



Som dere sikkert skjønner er BoligDrøm ikke bare i papirformat her for tiden. Vi har bodd i leiligheten har i snart ett år, og har hele tiden søkt etter noe eget - uten å finne noe vi har veldig lyst på. Ikke før i sommer. For en liten stund tilbake kjøpte vi et gammelt koselig hus ikke langt fra sjøen. Nydelig utsikt, og en koselig tomt med et lite rødt hus og en garasje. Desverre er huset så gammelt og i en så dårlig forfatning at vi vurderer stekt å rive det og bygge nytt hus. Vi har fått tegnet et utkast til det nye huset, men vi venter på svar fra kommunen om vi får lov å rive. Jeg for min del skulle ønske vi hadde kjøpt det som hytte eller fritidsbolig. Da skulle huset fått stått og blitt renovert i sin sjarmerende stil.
Det nye huset får nesten samme grunnflate (litt større), men blir bygget i samme stilen. Jeg må si jeg likte tegningene på det nye huset utrolig godt også. Det blir to etg - 4 soverom, walk in closet, to bad, vaskerom, kjøkken, stue og entre - akkurat passe stort til vår lille familie. Bilder av det gamle huset må jeg få vise senere.

Nå sover minstemann i vognen sin, og jeg skal hive meg i mer sortering og kasting. Håper alle har en fin dag :)

1 kommentar:

  1. Ååå, det hørtes jo virkelig ydyllisk ut <3
    Leit huset er i så dårlig stand, men det er mye som kan fikses med pågangsmot ; ) Håper du deler noen bilder med oss av huset : )

    -Ønsker deg og dine en super onsdag
    Klemmer fra Karina

    SvarSlett